ПРОФІЛАКТИКА БУЛІНГУ
ПЛАН ЗАХОДІВ
ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ БУЛІНГУ,
ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ЖИТТЄВИХ НАВИЧОК
СЕРЕД ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ,
СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
в ДНЗ «Черкаське вище професійне училище»
на 2020-2021 н.р.
№ п/п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія |
Термін виконання |
Відповідальний |
Діагностичний етап |
||||
1 |
Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах |
|
Вересень |
Практичний психолог училища |
2 |
Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості учнівських колективів та емоційних станів учнів; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії учнів. |
Учасники освітнього процесу учні І-ІІІ курсу |
Упродовж року |
Класні керівники, майстри в/н, практичний психолог училища |
Інформаційно-профілактичні заходи |
||||
1 |
Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему: «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників освітнього процесу» |
Методична комісія класних керівників |
Жовтень |
Заступник директора з НВихР, голова МО класних керівників, психологічна служба училища, класні керівники
|
2 |
Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» |
Педагогічний колектив |
Жовтень |
Заступник директора з НВихР |
3 |
Обговорення питання «Взаємодія сім’ї і училища – запорука успішного навчання і виховання. Єдині вимоги у вихованні» в онлайн-форматі |
Батьківська громада |
Грудень |
Адміністрація училища, психологічна служба училища |
4 |
Складання порад «Як допомогти підліткам упоратися з булінгом» |
Учасники освітнього процесу |
Упродовж року |
Практичний психолог училища |
5 |
Участь у Всеукраїнському онлайн-уроці з нагоди Дня безпечного інтернету 2020-2021 «Онлайн-синергія для найкращого інтернету. (Правила безпеки в інтернеті)
|
Педагогічний колектив |
Лютий |
Заступник директора з НВихР |
6 |
Висвітлення питання: «Wi-Fi і здоров’я: чи безпечно користуватися бездротовим Інтернетом?» й «Типи соціальних медіа» в інформаційному дайджесті соціального педагога
|
Учасники освітнього процесу |
Лютий |
Соціальний педагог |
7 |
Контроль стану попередження випадків булінгу |
Нарада при директорі |
Квітень |
Директор училища |
8 |
Круглий стіл для педагогічного колективу «Насильство та булінг: побудова безпечного освітнього простору» |
Педагогічний колектив |
Березень |
Психологічна служба училища |
9 |
Проведення лекційно-просвітницьких заходів з питань підготовки молоді до сімейного життя, планування сім’ї та попередження насильства в сім’ї |
Здобувачі освіти І-ІІІ курсу |
Згідно плану проведення виховних годин |
Психологічна служба училища, |
10 |
Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню |
Педагогічний колектив |
Упродовж року |
Заступник директора з НВихР |
11 |
Проведення просвітницької діяльності серед усіх учасників освітнього процесу, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних дій |
Учасники освітнього процесу |
Упродовж року |
Психологічна служба училища |
12 |
При необхідності надавати постраждалим від насильства в сім’ї соціально-педагогічні, інформаційні послуги |
Здобувачі освіти І-ІІІ курсу |
Упродовж року |
Соціальний педагог училища |
13 |
Забезпечити раннє виявлення сімей, в яких може виникнути реальна загроза вчинення насильства в сім’ї |
Сім’ї здобувачів освіти |
Упродовж року |
Соціальний педагог училища |
14 |
Проведення тренінгового заняття з учнями на тему: «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» |
Здобувачі освіти І-ІІІ курсу |
Березень |
Практичний психолог училища, |
15 |
Популяризувати заходи з питань сім’ї, родинного виховання на сайті навчального закладу |
|
Упродовж року |
Заступник директора з НВихР
|
16 |
Залучення спеціалістів різних фахів та служб для проведення профілактично-розяснювальної роботи серед здобувачів освіти |
Здобувачі освіти І-ІІІ курсу |
Упродовж року |
Заступник директора з НВихР, училища
|
17 |
Проведення з учнями годин спілкування, лекцій, тематичних вечорів на тему: «Моє світле майбутнє», «Цінність життя людини», «Життя видатних людей», «Я в соціумі», «Мистецтво спілкування». |
Здобувачі освіти І-ІІІ курсу |
Березень- травень |
Психологічна служба училища, класні керівники, майстри в/н, |
18 |
Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему: «Перегляд відео презентацій «Булінг в освітньому середовищі. Як його розпізнати», «Кібербулінг або агресія в інтернеті: Способи розпізнання і захист дитини» |
Методична комісія класних керівників |
Травень |
Заступник директора з НВихР, психологічна служба училища, голова МО класних керівників, класні керівники |
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти |
||||
1 |
Проведення ранкових зустрічей із здобувачами освіти з метою формування в них навичок дружніх стосунків |
Здобувачі освіти І-ІІІ курсу |
Упродовж року |
Класні керівники, |
2 |
Пропагування під час освітнього процесу формування навичок здорового способу життя серед усіх учасників освітнього процесу, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей |
Учасники освітнього процесу |
Упродовж року |
Адміністрація училища, класні керівники, майстри в/н,
|
3 |
Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять |
Здобувачі освіти І-ІІІ курсу |
Упродовж року |
Класні керівники, майстри в/н, практичний психолог училища |
4 |
Перегляд відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Зупиніться!!! Моя історія про Булінг і Кібербулінг» |
Здобувачі освіти І-ІІІ курсу |
Упродовж року |
Психологічна служба, класні керівники,
|
5 |
Засідання дебатного клубу «Як довіряти й бути вдячним» |
Здобувачі освіти І-ІІІ курсу |
Січень |
Викладач історії та правознавства |
6 |
Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів, на уроках історії та літератури |
Здобувачі освіти І-ІІІ курсу |
Упродовж року |
Класні керівники, викладачі літератури, історії |
7 |
Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» |
Здобувачі освіти І-ІІІ курсу |
10-14 грудня |
Викладач правознавства, практичний психолог училища, класні керівники |
8 |
Проведення тематичних заходів «Сильні духом» |
Здобувачі освіти І-ІІІ курс |
Січень |
Заступник директора з НВихР |
9 |
Проект «Зупиніться! Моя історія про булінг і кібергбулінг» |
Здобувачі освіти І-ІІІ курсу |
Лютий- квітень |
Психологічна служба училища |
Психологічний супровід |
||||
1 |
Діагностика стану психологічного клімату групи |
Здобувачі освіти І-ІІІ курсу |
Упродовж року |
Практичний психолог училища |
2 |
Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час |
Здобувачі освіти І-ІІІ курсу |
Упродовж року |
Психологічна служба училища викладачі, вихователі гуртожитку |
3 |
Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу |
Учасники освітнього процесу |
Упродовж року |
Практичний психолог училища |
4 |
Психолого-педагогічний моніторинг виявлення учнів, що схильні до суїцидальних тенденцій |
Здобувачі освіти І-ІІІ курсу |
Упродовж року |
Психологічна служба училища |
5 |
Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу |
Учасники освітнього процесу |
Упродовж року |
Практичний психолог училища |
6 |
Консультативний пункт «Скринька довіри»
|
Учасники освітнього процесу |
Упродовж року |
Практичний психолог училища |
Робота з батьками |
||||
1 |
Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» в онлайн-форматі |
Учасники освітнього процесу |
Упродовж року |
Класні керівники, майстри в/н, психологічна служба училища |
2 |
Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини |
Батьківська громада |
Упродовж року |
Практичний психолог училища |
3 |
Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» |
За запитом |
Січень – лютий |
Практичний психолог училища |
4 |
Інформаційна робота через інтернет-сторінки |
|
Упродовж року |
Заступник директора з НВихР |