Психологічна служба училища приймає активну участь в освітньо-виховному процесі.
Основною метою роботи є збереження та зміцнення психічного і соціального здоров’я учнів, підвищення їхніх адаптивних можливостей, створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку особистості, надання психологічної допомоги всім учасникам навчально-виховного процесу, підтримання психологічної безпеки в освітньому середовищі.
Основні завдання:
створення сприятливого психологічного клімату для розвитку особистості;
надання своєчасної психологічної допомоги та підтримки усім учасникам навчально- виховного процесу;
проведення просвітницької роботи серед учнів щодо здорового способу життя, стимулювання до самостійного й усвідомленого вибору життєвої позиції, визначення шляхів позитивної соціалізації молоді, виховання та розвиток творчої особистості.
Я ПРОТИ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ
Серед найголовніших порушень прав людини в сучасному світі актуальним є злочин, який має багато назв – «біле рабство», «торгівля людьми», «контрабанда людьми», «трафікінг». Складна економічна ситуація в Україні, високий рівень безробіття, недосконалість законодавства та правова необізнаність громадян є основними умовами, що сприяють цьому явищу. Поняття «торгівля людьми» охоплює широке коло соціальних явищ. Предметом торгівлі може бути будь-яка особа незалежно від статі та віку: чоловіки – з метою експлуатації в праці, діти – з метою використання у жебрацтві, жінки – для сексуального рабства, будь-які особи – для вилучення і трансплантації органів. Як же відбувається процес торгівлі людьми? Схема проста і складається з таких етапів: вербування – переміщення (транспортування) – передача – одержання – експлуатація. Саме тому виникає необхідність привернути увагу людей до проблеми торгівлі, який має відповідати викликам сьогодення.
Соціальний педагог навчального закладу створила відеоролик «Я проти торгівлі людьми». У ролику прийняли участь учні випускники та педагогічні працівники (Онуфрієвич Н.В., Руденко Б.О. та Душенківський Д.Р.).
Онлайн участь представників психологічної служби у
семінарах-практикумах, вебінарах, засіданнях, відкритих діалогах
Представники психологічної служби навчального закладу прийняли участь у таких заходах:
13.09.2022 – онлайн-тренінг «Протидія торгівлі людьми в Україні
період війни». Тренер закцентувала увагу на актуальності явища торгівлі людьми в сьогоднішніх реаліях, ознайомила з презентаціями та розглянули ситуації.
15.09.2022 – семінар-практикум служби справ дітей Черкаської міської
ради. На семінарі учасників ознайомили з соціальними виплатами, якими користуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, внутрішньо переміщені особи, діти з освітніми потребами, пільги для дітей військових.
20.09.2022 – онлайн-засідання обласного методичного об’єднання
педагогічних працівників з виховної та позаурочної роботи закладів професійної (професійно-технічної) освіти базі Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Черкаській області. На засіданні учасники ознайомилися з методичними рекомендаціями з виховної та позаурочної роботи на 2022/2023 навчальний рік, моніторингом організації виховної роботи у ЗП(ПТ)О області за підсумками 2021/2022 навчального року, переліком запланованих обласних заходів, інформацією щодо апробації методичних матеріалів з виховної та позаурочної роботи у 2022 році.
24.09.2022 – вебінар «ЗД мистецтво в іграх для юніорів». Вебінар
проводився англійською мовою з перекладом на українську. Іноземні тренери закцентували увагу учасників вебінару на тому, що 3d-моделювання – це вид сучасного мистецтва. На прикладах показували використання техніки тромплей, або обманку, – це технічний прийом, метою якого є створення оптичної ілюзії та з’ясовували чи ЗД мистецтво в іграх для юніорів це інфантильна забавка чи корисне мистецтво.
29.09.2022 – онлайн семінар-практикум для вихователів гуртожитків
та практичних психологів закладів професійної (професійно-технічної) освіти базі Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Черкаській області з теми «Організація освітнього процесу зі здобувачами освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти в умовах гуртожитку: виклики сьогодення». Спікери ознайомили учасників семінару-практикуму з питаннями щодо медіаосвіти через оптику війни: виклики і можливості, корисними порадами щодо підтримки учасників освітнього процесу в умовах війни, профілактики та корекції посттравмованих стресових розладів, комплексу заходів, направлених на допомогу учнів та внутрішньо-переміщених осіб, які проживають в гуртожитку, презентували досвід своєї роботи щодо запобігання підлітковим суїцидам та роль медіавпливів.