Щорічно в Україні з 25 листопада до 10 грудня проводиться Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства».
Читати даліМетою акції є привернення уваги суспільства до проблем подолання насильства у сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок.
Осторонь не залишились учнівський та педагогічний колективи ДНЗ «Черкаське вище професійне училище» у проведенні Всеукраїнської інформаційної кампанії. Практичний психолог училища розробила план заходів, які були реалізовані із здобувачами освіти. Проведення профілактичної та роз’яснювальної роботи щодо запобігання насильства серед учнів відбувалось згідно наданих рекомендацій Міністерства освіти і науки України з урахуванням умов карантину.
«16 днів проти насильства» розпочався переглядом в онлайн-режимі фото театру «Світ без насильства» та вистави «Кожен обирає…». Об’єктом насилля може бути будь-яка особа незалежно від статі та віку. Ці вистави спрямовані на підвищення психологічної культури учасників навчально-виховного процесу. Вони посприяли колективному заглибленню учнів у питання моральності за допомогою створення театральних постанов за темами проблемних життєвих ситуацій, дослідженню й аналізу цих ситуацій, пошуку оптимального виходу з них. Мета проекту «Театр проти насилля» зробити навколишній світ безпечним та затишним для більшості людей. Цей проект унікальний тим, що він створений на реальних історіях людей.
https://www.youtube.com/watch?v=ZNw_KImw_9A (ФОТО ТЕАТР “СВІТ БЕЗ НАСИЛЛЯ!”)
https://www.youtube.com/watch?v=XDzQ_MiySRw (Кожен обирає)
Наступним заходом акції була творча робота учнів та практичного психолога з використанням методу арт-терапії. Арт-терапія є засобом невербального спілкування. Це образотворча діяльність, яка зближує людей. Практичний психолог запропонувала учням творчо попрацювати та створити своє бачення колажу «Образ щасливої людини». Група здобувачів освіти була поділена на чотири команди. За допомогою різного наочного матеріалу вони створили свої образи, а потім презентували їх на загал своїм одногрупникам.
no images were found
Під час квесту «Подорож світом без булінгу» учні ознайомились з поняттям, формами та структурою булінгу, розвили навички протидії соціальному тискові, розвили вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації, сформували навички відповідальної та безпечної поведінки. Здобувачам освіти представлені відеоролики «Розірви коло», «Час зупинити насильство», «Не мовчи – звернись за допомогою». Після перегляду учні активно висловили свої враження та думки.
https://www.youtube.com/watch?v=h31ii6PLUrg (Розірви коло: зупини вірус насильства)
https://www.youtube.com/watch?v=OLoMrbF09aM (Час зупинити насильство/Time to stop violence)
Учні зацікавлено переглянули відеоролики «Життя на продаж» та «Торгівля людьми». Адже об’єктами торгівлі може бути будь-яка особа: чоловіки – з метою експлуатації в праці, діти – з метою використання у жебрацтві, жінки – для сексуального рабства, будь-які особи – для вилучення і трансплантації органів. Саме тому виникає необхідність привернути увагу здобувачів освіти до проблеми торгівлі людьми, який має відповідати викликам сьогодення.
Волонтерами БО «АСЕТ» та Life-центру «Захисти життя» під керівництвом Карабєшкіної Н.М. для здобувачів освіти проведений квест «Знай, щоб жити», присвячений Всесвітньому Дню боротьби зі СНІДом. Метою зустрічі було ознайомлення молоді із захворюванням ВІЛ/СНІД, шляхами зараження, засобами лікування, а також навчання відповідальності за своє здоров’я та здоров’я інших людей. Слухачі отримали змістовний інформаційний матеріал. Дві команди протягом квесту пройшли «Маршрут безпеки», який складався з 4-х локацій. Були використані інтерактивні методи (аналіз ситуацій, мозкові штурми, інтерактивні вправи), які стимулювали інтерес учнів, забезпечили активне доручення всіх учасників до квесту. Учні перевірили та поповнили свій багаж знань. Як символ розуміння та солідарності до Віл-інфікованих людей, здобувачі освіти створили Червону стрічку. По завершенню заходу всі учасники отримали заохочувальні призи.
Під час акції «Червону стрічку носять не байдужі» учні мали можливість переглянути віртуальну виставку «Право на життя» приурочену до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом, яку підготувала завідувач училищною бібліотекою Коваленко Л.А.
no images were found
Учні прийняли участь в інтерактивному заході «Ми – різні, але ми – рівні» з елементами тренінгу, який був направлений на зосередження уваги учасників на основних аспектах толерантності, виявленні основних рис толерантності, формуванні правильного уявлення щодо поведінки; формуванні лояльного ставлення між собою, розвитку терпимості до відмінностей між людьми; вихованні почуття поваги один до одного, до звичаїв, традицій, культури різних народів, виховувати комунікативну культуру спілкування та взаєморозуміння.
no images were found
Представниками психологічної служби для учнівського та педагогічного колективу розроблена пам’ятка «Правові наслідки булінгу…», яка інформує про відповідальність та наслідки вчинення булінгу.
Представником БО «АСЕТ» Карабєшкіною Н.М. для здобувачів освіти проведена просвітницька лекція «Профілактика насильства в молодіжному середовищі». Захід зацікавив молодь, оскільки тематика дуже актуальна, адже часто між підлітками виникають конфліктні ситуації і не завжди вони можуть вирішити їх конструктивно. Лекція проходила у формі діалогу з використанням відео, презентацій та ілюстрацій з даної тематики. Обговорення відбувалось у форматі «запитання-відповідь». Слухачі активно долучились до діалогу та виявляли неабияку зацікавленість до даної проблеми.
no images were found
В рамках акції представниками психологічної служби училища в фойє оформлена фотовиставка «Щастя очима дитини». Всім відомо, що очі змінюють колір, особливо це проявляється у дітей. А якщо міняється колір очей, то невже змінюється й душа? І саме ця фотовиставка наштовхує на певні роздуми, дивлячись на світлини дітей.
З дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування проведена бесіда-роздум «Ми вчимось чути один одного», яка є завершальним етапом акції «16 днів проти насилля». Метою даного заходу було навчити їх взаєморозумінню, умінню слухати, формувати норми поведінки під час спілкування, оминати конфліктні ситуації.
Проведені заходи стали приводом для аналізу власних дій, вчинків, переосмислення цінностей. Сприяли вихованню в учнів людяності, відповідальності, любові до ближнього, поваги до гідності іншої людини, свідомого ставлення до своїх прав та обов’язків.